Przejdź do głównej zawartości

LEKCJA OTWARTA


Dzielenia się doświadczeniem, narzędzi TIK w nauczaniu i aktywnych metod nigdy dość, dlatego przedstawiam mój pomysł na podsumowanie cyklu lekcji o "KAMIENIACH NA SZANIEC" Aleksandra Kamińskiego. Zajęcia przeprowadziłam jako lekcję otwartą.

Po dokładnym omówieniu życia i działalności trójki głównych bohaterów (uczniowie wypełniali kwestionariusze osobowe Alka, Rudego i Zośki), omówieniu wpływu wojny na psychikę bohaterów, realiów życia w okupowanym mieście, działań sabotażowych i dywersyjnych, dokładnym przyjrzeniu się akcji pod Arsenałem, przygotowaniu plakatów, przyszedł czas na przynależność gatunkową utworu. Lekcja otwarta została poświęcona właśnie temu zagadnieniu, a jednocześnie była formą przypomnienia sobie tego wszystkiego, o czym rozmawialiśmy na poprzednich lekcjach.


Uczniowie pracowali w grupach, metodą stacji zadaniowych, jednak każdy wypełniał swoją kartę pracy (dostępna tu  https://docs.google.com/document/d/1fCCCNcGdyJcBzq6A-suSc9MdzrWrvGvQ4J-qr06foT4/edit?usp=sharing). Numerom stacji odpowiadają numery zadań na karcie pracy.

A tu zadania:

TRIMINO
https://drive.google.com/file/d/1YlBcr1DU_wksKgTjT0_bf-bfK9-RJDF6/view?usp=sharing

KODOWANIE https://docs.google.com/document/d/13oWXJFR_3yAEyyW7r8xvKVuXPYoDFDf9Ko4qIevQNPI/edit?usp=sharing

WORDWALL
https://wordwall.net/pl/resource/772033

QR KODY
https://docs.google.com/document/d/14ew5ivx3QNCfKZBL0-bop83MO1BYgEqCJlQbUQNM8_Q/edit?usp=sharing

NUMERY STACJI https://docs.google.com/document/d/1kL7H8IVo5ZWvEWnoZdj4x9qpWMmTDuO0XpB4EBk2eMU/edit?usp=sharing

Po omówieniu i zebraniu wniosków można z uczniami przypomnieć jeszcze inne lektury obowiązkowe, które nawiązują do wydarzeń historycznych i dokonać porównania, np. z powieścią historyczną "Quo vadis".









Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

ROZPRAWKA - ĆWICZENIA

Czy Wasi uczniowie, pisząc rozprawkę, również, zamiast zaproponować argument potwierdzający tezę, od razu przechodzą do przykładów z literatury? Moi zapominają też czasem o wnioskach cząstkowych - po dowodzie zilustrowanym przykładem.  W prezentacji zebrałam kilka ćwiczeń doskonalących redagowanie rozprawki na egzaminie ósmoklasisty.  Zamieściłam też wzorcową rozprawkę, ponieważ uważam, że czytanie przykładowych  prac jest równie dobrą nauką, co pisanie własnych tekstów.  PREZENTACJA Z ĆWICZENIAMI

Szybkie powtórki przed egzaminem

Szybkie powtórki przedegzaminacyjne przygotowane w genial.ly. Co prawda w ubiegłym roku, ale dostosowałam je nieco do tegorocznych wymagań egzaminacyjnych.  Do pobrania stąd: POWTÓRKA 1 POWTÓRKA 2   POWTÓRKA 3

STRESZCZENIE LOGICZNE na egzaminie ósmoklasisty

Jednym z zadań, które pojawiają się na egzaminie ósmoklasisty jest uzupełnienie zdań stanowiących streszczenie tekstu popularnonaukowego. Zadanie to nastręcza jednak nie lada trudności i często uczniowie wykonują je w sposób błędny, nie zachowując odpowiedniego stopnia uogólnienia. Poniżej przedstawiam krótki instruktarz - jak wykonać prawidłowo streszczenie, a także kilka zadań praktycznych, które pozwolą przećwiczyć tę niełatwą umiejętność.  INSTRUKCJA znajduje się  TU ZESTAW ĆWICZEŃ jest  TU