Dzielenia się doświadczeniem, narzędzi TIK w nauczaniu i aktywnych metod nigdy dość, dlatego przedstawiam mój pomysł na podsumowanie cyklu lekcji o "KAMIENIACH NA SZANIEC" Aleksandra Kamińskiego. Zajęcia przeprowadziłam jako lekcję otwartą.
Po dokładnym omówieniu życia i działalności trójki głównych bohaterów (uczniowie wypełniali kwestionariusze osobowe Alka, Rudego i Zośki), omówieniu wpływu wojny na psychikę bohaterów, realiów życia w okupowanym mieście, działań sabotażowych i dywersyjnych, dokładnym przyjrzeniu się akcji pod Arsenałem, przygotowaniu plakatów, przyszedł czas na przynależność gatunkową utworu. Lekcja otwarta została poświęcona właśnie temu zagadnieniu, a jednocześnie była formą przypomnienia sobie tego wszystkiego, o czym rozmawialiśmy na poprzednich lekcjach.
Uczniowie pracowali w grupach, metodą stacji zadaniowych, jednak każdy wypełniał swoją kartę pracy (dostępna tu https://docs.google.com/document/d/1fCCCNcGdyJcBzq6A-suSc9MdzrWrvGvQ4J-qr06foT4/edit?usp=sharing). Numerom stacji odpowiadają numery zadań na karcie pracy.
A tu zadania:
TRIMINO
https://drive.google.com/file/d/1YlBcr1DU_wksKgTjT0_bf-bfK9-RJDF6/view?usp=sharing
KODOWANIE https://docs.google.com/document/d/13oWXJFR_3yAEyyW7r8xvKVuXPYoDFDf9Ko4qIevQNPI/edit?usp=sharing
WORDWALL
https://wordwall.net/pl/resource/772033
QR KODY
https://docs.google.com/document/d/14ew5ivx3QNCfKZBL0-bop83MO1BYgEqCJlQbUQNM8_Q/edit?usp=sharing
NUMERY STACJI https://docs.google.com/document/d/1kL7H8IVo5ZWvEWnoZdj4x9qpWMmTDuO0XpB4EBk2eMU/edit?usp=sharing
Po omówieniu i zebraniu wniosków można z uczniami przypomnieć jeszcze inne lektury obowiązkowe, które nawiązują do wydarzeń historycznych i dokonać porównania, np. z powieścią historyczną "Quo vadis".
Świetny pomysł na podsumowanie lekcji z lekturą !
OdpowiedzUsuń